طی مراسم ویژه ای و با حضور استاندار خراسان رضوی جناب آقای مهندس رشیدیان، از سیستم احیاء چاههای آب با استفاده از تکنولوژی ایرشوک که طی پروژه ای مشترک با شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی و پارک علم و فناوری خراسان توسط شرکت دانش بنیان سازه گستر آرین پارس طراحی و ساخته شده است رونمایی گردید.

مدیر عامل شرکت سازه گستر در مراسم رونمایی از پروژه سیستم احیاء ترکیبی چاه های عمیق آب با اشاره به مزایای بسیار مطلوب این سیستم اظهار کرد، این تکنولوژی تا قبل از این در اختیار شرکت های آمریکایی بوده که در دوران تحریم در اختیار ایران قرار نگرفته است که با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و دستورات مقام معظم رهبری تصمیم بر این شد تا شرکت های داخلی با همکاری مجموعه آب و فاضلاب کشور موضوع تحقیق و توسعه را دنبال نمایند و تکنولوژی بومی سازی گردد.

مدیرعامل شرکت سازه گستر آرین پارس خاطر نشان کرد: در دو حلقه از چاه های شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی عملیات بازسازی توسط این تکنولوژی صورت پذیرفته و منجر به افزایش ۶۰-۷۰ درصدی بهره وری گردیده است. این تکنولوژی ظرفیت لازم برای کار تا عمق ۳۰۰ متر را دارد و در صنایع نفت و گاز کشور نیز می تواند مورد بهره برداری قرار گیرد.